Przed nami wielkie motorsportowe emocje!

Już 6–8 czerwca Małopolska Zachodnia będzie gościć najszybszych kierowców w Polsce i Europie Centralnej. To wszystko za sprawą kolejnej edycji Valvoline Rajdu Małopolski, będącego ponownie częścią Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, a od tego roku także rundą Rajdowych Mistrzostw Strefy Europy Centralnej.

Zawody organizowane przez Fundację Sporty Motorowe utrzymały tradycyjny piątkowo-sobotni format, jednak w samej trasie zaszło sporo zmian. Rajd podzielony będzie na trzynaście odcinków specjalnych. Zawody rozpoczną się w Wadowicach, a zakończą w Makowie Podhalańskim. Nową bazą rajdu został Młyn Jacka Hotel&SPA, a serwis zlokalizowany zostanie w Wadowicach, gdzie także ­– w ścisłym centrum miasta – wytyczony zostanie piąty odcinek specjalny.

Uroczyste otwarcie rajdu zaplanowano na czwartkowy wieczór 6 czerwca. O godzinie 20:00 zawodnicy oraz samochody rajdowe pojawią się na wadowickim Rynku, by rozpocząć Valvoline Rajd Małopolski. Na piątkowy poranek zaplanowano zupełnie nowy odcinek testowy Stryszawa (w godzinach od 8:00 do 12:00). Prawdziwe ściganie ruszy w piątkowe popołudnie, na które zaplanowano pięć odcinków specjalnych. Najpierw załogi zmierzą się z całkiem nową próbą Barwałd o długości 9,72 km (start o 15:48), na której zaplanowano łącznik szutrowy oraz — po raz pierwszy w tym rajdzie — przejazd przez tzw. water splash. Następnie stawka stanie na starcie próby Mucharz (start o 16:11), znanej z ubiegłego roku, jednak z odwróconej konfiguracji — ze startem w Łękawicy, gdzie Gmina Stryszów przygotowuje wyjątkowy punkt kibica z dodatkowymi atrakcjami, poczęstunkiem i technicznym nawrotem na trasie przejazdu. Po dwóch oesach załogi zjadą na przegrupowanie pod Młyn Jacka Hotel&SPA, po którym udadzą się na 30-minutowy serwis w Wadowicach. Po nim czekają ich kolejne dwa przejazdy prób Barwałd (18:44) i Mucharz (19:07), by po przegrupowaniu i serwisie B wystartować w krótkim, ale niezwykle widowiskowym odcinku specjalnym dedykowanym kibicom. Będzie to próba Wadowice, wytyczona w ścisłym centrum miasta — ze strefą kibica na Rynku i dodatkowymi atrakcjami.

Sobotnia pierwsza pętla złożona zostanie z trzech odcinków specjalnych znanych z poprzednich edycji rajdu. OS 6 to mierząca 9,3 km próba Stryszów (start o godzinie 7:48), z trudną partią do mety, po odświeżonym asfalcie. Następnie załogi rywalizować będą na odcinku Zawoja (14,35 km, godz. 8:41), który w poprzedniej edycji rozgrywany był w piątek. Pętlę zakończy OS 8 Maków Podhalański (4,32 km, godz. 9:39), w odwróconej konfiguracji — z metą w Makowie, a także z nowym łącznikiem szutrowym i hopą na szczycie Makowskiej Góry. Po serwisie załogi ponownie pokonają próby Stryszów (godz. 11:52) oraz Zawoja (12:45).

Finałową pętlę stanowić będą trzy odcinki specjalne: Stryszów (15:08), Zawoja (16:01) oraz dodatkowo punktowany RMF FM Power Stage Maków Podhalański, w wydłużonej wersji — ze zjazdem do centrum miasta (5,45 km, godz. 17:29). W Makowie zorganizowana zostanie strefa kibica wraz z telebimami i atrakcjami dla rodzin, a dzień zwieńczy ceremonia wręczenia nagród i koncerty zaproszonych gwiazd. Rajd w cyklu CEZ, RSMP i Millers Oils HRSMP mierzy łącznie nieco ponad 124 kilometry, które stanowią ponad 31% długości całej trasy.

Organizatorem Valvoline Rajdu Małopolski jest Fundacja Sporty Motorowe, a promotorem firma GB pro. Kurier Malopolski Zachodniej objął patronat medialny nad imprezą.

foto: wojciech-anusiewicz/RajdMalopolski.pl