Starostwo wadowickie dostępne przez internet
W Starostwie Powiatowym w Wadowicach zostały uruchomione nowe e-usługi, które umożliwiają mieszkańcom i przedsiębiorcom załatwianie części spraw przez internet, bez konieczności wizyty w urzędzie. E-usługi są dostępne pod adresem: eurzad.powiatwadowicki.pl.eurzad.powiatwadowicki.pl.
– Przez kilka lat w starostwie realizowaliśmy współfinansowany ze środków unijnych projekt „E-usługi w informacji przestrzennej Powiatu Wadowickiego”. W efekcie, teraz większość spraw w Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami klienci mogą załatwić przez Internet. Uznaliśmy, że podobne rozwiązania będzie można wdrażać krok po kroku w innych dziedzinach naszej pracy. Pojawiła się możliwość pozyskania środków unijnych na cel i oczywiście skorzystaliśmy z niej – mówi starosta Eugeniusz Kurdas. – Nasza motywacja była i jest bardzo prosta – chodzi o to, aby maksymalnie ułatwiać życie mieszkańcom a także przedsiębiorcom. Na terenie naszego powiatu mamy ponad 16 tysięcy podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. W większości są to firmy jednoosobowe. Ci ludzie mają mnóstwo pracy i mało czasu. Możliwość załatwienia coraz większej liczby urzędowych spraw online, to dla nich wielkie ułatwienie – dodaje wicestarosta Beata Smolec.
Co więc można załatwić bez wychodzenia z domu? Katalog usług jest szeroki, obejmuje ponad 30 pozycji. Na stronie znajdziemy także usługi realizowane przez inne podmioty administracji rządowej i samorządowej. Mieszkańcy mogą skorzystać z formularzy ePUAP m.in. w sprawach: rozpoczęcia kursu na prawo jazdy, udzielenia informacji publicznej, wydania zaświadczeń z ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, czy np. zgłoszenia rozbiórki obiektu budowlanego. Możliwa jest także elektroniczna obsługa części zobowiązań i opłat, np. z tytułu dzierżawy, wieczystego użytkowania, przekształcenia wieczystego użytkowania w prawo własności.
Aby korzystać z usług trzeba dysponować podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym. Ten ostatni można założyć w swoim urzędzie gminy lub banku, z którego usług korzystamy.